Salgsvilkår

Vilkår og betingelser for salg
Her finner du informasjon om hvilke vilkår og betingelser som gjelder når du handler hos oss. Hvis du ikke mottar en automatisk bekreftelse på bestillingen din via e-post, ber vi deg kontakte kundeservice umiddelbart på team@hair1.no.

PARTER.

Selger:

Firmanavn: Hair1

Org.nr: 914223725
Adresse: Arbos gate 2A, 0368 Oslo
E-post: team@hair1.no

Omtales i det følgende som selger/selger.

Kjøperen:

Kjøperen er den forbruker som bestiller og betegnes i det følgende som kjøperen/kjøperen.

LEVERINGSTID

Normal leveringstid er 1-3 virkedager for varer på lager. I kampanjeperioder må det beregnes noe lengre leveringstid. Ved utsolgte varer kan leveringstiden være opptil 2 uker (det fremgår av din ordrebekreftelse om noen av varene er i restordre). Hvis det tar lengre tid, er målet vårt å varsle deg via e-post eller telefon. Hvis du ønsker mer presis informasjon, kan du sende en e-post til team@hair1.no. Du vil bli varslet via e-post når bestillingen er sendt.

FRAKT OG GEBYRER

Systemet beregner frakten din. For bestillinger over 799,- sendes varene dine kostnadsfritt. Det kan påløpe ekstra gebyrer hvis du velger en annen betalingsmåte enn kortbetaling eller direktebetaling. Ellers legges det ikke til noen andre gebyrer.

Hvis bestillingen din inneholder varer som får plass i postkassen, sender vi i noen tilfeller med A-post. Vær oppmerksom på at du ikke vil motta et sporingsnummer. Leveringstiden for A-post er normalt 1 virkedag.

Vi bærer risikoen for produktene frem til de er overtatt av deg, dvs. når du har fått produktene i din besittelse. Hvis leveringen av produktene blir forsinket, vil vi informere deg så snart vi får kjennskap til dette, sammen med informasjon om hvorvidt og når levering kan finne sted, eller om produktet/produktene er utsolgt.

Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde, kan du etter omstendighetene holde tilbake kjøpesummen, kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen.

BETALING.

Vi bruker Vipps som betalingsleverandør. Dette innebærer at vi kan overføre dine personopplysninger i form av kontakt- og bestillingsinformasjon til Klarna når kassen lastes opp, for at Vipps skal kunne håndtere kjøpet ditt. Dine overførte personopplysninger vil bli behandlet i henhold til Vipps' egen personvernerklæring.

Betaling skjer med valgt betalingsmåte i kassen. Vi bruker Vipps, og du kan betale med kort, Vipps og faktura/delbetaling. Korttrekk gjøres når bestillingen sendes.

BETALINGSALTERNATIVER

Valuta i NOK. Prisene vises med merverdiavgift inkludert.

Betaling skjer på følgende måter:

Kredittkort (VISA/MASTERCARD)
Vipps
Kortopplysninger lagres ikke, og all kortinformasjon behandles via SSL-kryptering.

Vilkår og betingelser for fakturakjøp

Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovgivning. Vår PSP (Payment Service Provider) håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyse, identifisering, kredittvurdering og markedsføring. Ditt personnummer er også ditt kundenummer hos vår PSP.

Vær oppmerksom på at når du velger delbetaling i forbindelse med ditt kjøp, er dette et tilbud om delbetaling. Selve kontoavtalen inngås senere i forbindelse med at kontoavtalen sendes til din folkeregistrerte adresse.

PAKKER SOM IKKE BLIR HENTET

Pakker som ikke hentes innen 7 dager sendes automatisk tilbake til Hair1. Dette innebærer at du må betale returfrakt pluss et ekspedisjonsgebyr på kr 200,- for pakker som ikke er hentet ut.

ANGRERETT OG RETURFRAKT

Vi ønsker selvfølgelig at du skal være fornøyd med varen din. Derfor har du alltid 14 dagers angrerett i nettbutikken vår. Den eneste betingelsen er at varen returneres til oss i original stand. Originalemballasjen og eventuelle etiketter må følge med i returen. Hvis du har mottatt feil vare eller en defekt vare, er vi selvfølgelig ansvarlige for returkostnaden. Følg instruksjonene nedenfor for å returnere varene dine til oss.

Det eneste kravet for retur er at varene ikke har blitt brukt og at originalemballasjen ikke er skadet. Så snart vi har undersøkt returpakken og det ikke er noe galt med den, vil tilbakebetalingen bli gjort. Eventuelle skader på varen vil føre til et fradrag i refusjonen.
Av sikkerhetsmessige årsaker vil refusjon kun skje til samme kort/konto som den opprinnelige betalingen ble gjort fra. Ved refusjon av kortkjøp krediteres kortet ditt med et unikt referansenummer som identifiserer transaksjonen. Kortinformasjonen er ikke lagret av Hair1. Returer kan ikke sendes mot postoppkrav eller etterkrav - disse vil ikke bli innløst. I juli kan behandlingstiden for returer være noe lengre.

Les mer om retur på våre sider om Returer og angrerett.

KLAGER

Hvis du mottar en defekt eller feil levert vare, ber vi deg kontakte vår kundeservice så snart som mulig, men senest innen 14 dager hvis varen er skadet ved levering. Vi er selvfølgelig ansvarlige for fraktkostnadene ved feillevering og reklamasjoner.

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun har oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne reklamasjonsfristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunktet forbrukeren oppdaget mangelen.

Reklamasjon må skje senest to år etter at forbrukeren overtok produktet. Dersom produktet eller deler av det er ment å vare vesentlig lenger ved normal bruk, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke i den utstrekning selgeren gjennom garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler for et lengre tidsrom. Fristene i første og annet punktum gjelder heller ikke dersom det foreligger en mangel etter § 15 annet ledd bokstav g.

Reklamasjon kan i stedet rettes til den som etter avtale med selgeren har påtatt seg å avhjelpe mangelen.

Dersom forbrukeren ikke reklamerer i tide, går retten til å gjøre mangelen gjeldende tapt. Dette gjelder ikke dersom selgeren har opptrådt grovt uaktsomt eller på annen måte i strid med redelighet og god tro. Retten til å gjøre mangelen gjeldende kan også gå tapt etter reglene i foreldelsesloven.

Når vi har godkjent reklamasjonen, skjer ett av følgende:

Hvis det er mulig å reparere varen, reparerer vi varen for deg, eller blir enige om en annen løsning hvis det haster.
Du mottar en ny, identisk vare.
Du får tilbakebetalt pengene du har betalt for varen.


LOVER OG TVISTER

Kjøp gjennom helseogkropp.no reguleres i hovedsak av angrerettloven og forbrukerkjøpsloven. Mer informasjon om dine rettigheter og plikter som forbruker finner du hos Forbrukerrådet.

PERSONOPPLYSNINGER

I henhold til personopplysningsloven må vi be deg om samtykke til at vi behandler opplysninger om deg. Alle personopplysninger som du gir oss eller som vi får kjennskap til, vil bli behandlet av Hair1 i egenskap av å være behandlingsansvarlig.

Personopplysningene du gir oss kan bli brukt for å sikre leveranser til deg, for kredittsjekk, og for å gi deg tilbud og informasjon om vårt produktsortiment. Opplysningene du gir oss er kun tilgjengelig for Hair1. Du har rett til innsyn i hvilke opplysninger som er registrert om deg. Du har alltid rett til å kreve at Hair1 fjerner eller korrigerer de opplysninger som finnes om deg. Ved å akseptere Hair1s kjøpsvilkår samtykker du til ovennevnte.

NYHETSBREV

Når du handler hos oss, blir du automatisk tilmeldt våre nyhetsbrev, med mindre du krysser av for dette. Du kan når som helst melde deg av abonnementet.

MINDREÅRIGE

Hvis du er mindreårig (under 18 år), må du ha dine foreldres eller foresattes godkjenning før du kan bestille fra oss.

TRYKKFEIL

Vi tar forbehold om trykkfeil og feilprising på nettstedet og forbeholder oss retten til å avvise bestillinger.